-
آشنایی با برنامه ریزی استراتژیک یا راهبردی و مراحل آن
پنجشنبه 11 اسفند 1401 11:42
برنامه ریزی استراتژیک یک فرآیند مدیریتی است که به شرکت ها کمک می کند تا اهداف خود را برای دوره بلند مدت تعیین کنند و برنامه های مربوطه را برای دستیابی به اهداف خود تدوین کنند. این فرآیند شامل مراحل زیر می باشد : · تعیین مأموریت شرکت: مأموریت شرکت به عنوان اولین گام در برنامه ریزی استراتژیک مطرح می شود. مأموریت شرکت...
-
بهترین دوره های Mba آنلاین در ایران
سهشنبه 9 اسفند 1401 06:26
MBA به معنای "Master of Business Administration" است. در دوره MBA شرکت کنندگان درباره مهارتهای مدیریتی، مالی، بازاریابی، استراتژیک و سایر مباحث کسب و کار آموزش میبینند . همچنین، این دوره به شرکت کنندگاان کمک میکند تا مهارتهای ارتباطی، تحلیلی و تصمیمگیری خود را تقویت کنند . با گذراندن دوره مدیریت کسب و...
-
تعریف مدیریت چیست؟
شنبه 6 اسفند 1401 09:58
مدیریت چیست و تعریف آن کدام است؟ مدیریت به مجموعه فعالیتهایی گفته میشود که با برنامهریزی، سازماندهی، هدایت (رهبری) و کنترل منابع و فرایندهای مختلف یک سازمان یا سازمانها انجام میشود و هدف از آن دستیابی به اهداف سازمانی است. این فعالیتها شامل مدیریت انسانی، مدیریت مالی، مدیریت بازاریابی، مدیریت عملیاتی، مدیریت...
-
مدیریت راهبردی چیست و چه سطوحی دارد؟
چهارشنبه 26 بهمن 1401 16:40
پیش از تعریف مدیریت راهبردی باید با راهبرد یا استراتژی آشنا شویم. فرض کنید شما در زندگی شخصی یا کسب و کاری تان هدفی را انتخاب کرده اید. راهبرد یا استراتژی مسیری است که شما را آن هدف می رساند. قطعا برای رسیدن به هر هدفی ملزم به داشتن برنامه ریزی هستیم و این برنامه ریزی همان برنامه ریزی راهبردی یا استراتژیک است که در دل...
-
اهمیت یادگیری اصول فروش و بازاریابی
چهارشنبه 19 بهمن 1401 11:20
توجه به بازاریابی و فروش شاهکلید موفیت هر کسب و کاری است. در دنیای پررقابت امروز بازارها بهسرعت در حال تغییر هستند و با توجه به فعالیتهای پیشبینی نشدۀ اقتصاد باید به بازاریابی و فروش توجه بیشتری شود. با فراگیری اصول بازاریابی و فروش برنامه ریزی منظم و موفقیت کسب و کارها امکان پذیر میشود . متاسفانه در حال حاضر...
-
دلایل ورشکستگی کسب و کارها در بازار امروز
سهشنبه 13 دی 1401 10:54
به گزارش بازار، یکی از اصول رسیدن به موفقیت در بیزینس شناخت عوامل و دلایل ورشکستگی کسب و کارها و پیشگیری از آنهاست. این موضوع در خصوص شرکتها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ، نوپا، اینترنتی و کارخانه ها و حتی استارت آپ ها نیز صدق میکند. در این مطلب درباره دلایل و عوامل شکست کسب و کارها صحبت کردیم یکی از اصول رسیدن به...
-
نکاتی ناب درباره مدیریت بهتر تیم فروش
پنجشنبه 3 آذر 1401 12:30
مدیریت فروش یک سمت مهم در سازمان محسوب می شود که وظایف و ویژگی های مهمی در سازمان دارد. داشتن یک مدیر خوب برای تیم فروش باعث بازدهی بهتر فروشندگان و افزایش میزان فروش می شود. یک مدیر فروش خوب باید نکاتی را رعایت کند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. این نکات در کنار صدها نکته دیگر در دوره آنلاین مدیریت فروش تدریس می...
-
تبعات مثبت آشنایی مدیران با مفاهیم مالی
دوشنبه 25 مهر 1401 12:03
با دیدن صورت های مالی پیچیده دچار سردرگمی نمی شوند و می توانند به تحلیل آن بپردازند فعالیت های واحد مالی و حسابداری سازمان را بهتر رصد و بررسی می کنند به راحتی ترازنامه و صورت حساب سود و زیان شرکت را متوجه می شوند با مفاهیم مالی مثل سود خالص و سود ناخالص و... آشنا می شوند و در محسابه سودآوری سازمان کمتر خطا کرده و...
-
آیا شرکت در دوره های آموزشی مذاکره فایده ای هم دارد؟
شنبه 9 مهر 1401 13:08
یک مدیر موفق همراه به فکر ارتقای دانش مدیریتی خود هست. قطعا شرکت در دوره های آموزش مدیریت مانند mba، فروش، منابع انسانی، مذاکره و... اثر مثبتی خواهد داشت. در این پست به مزایای شرکت در دوره اصول و فنون مذاکره و ارتقای دانش مذاکره برای مدیران می پر دازیم کسب آرامش افرادی که از مهارت مذاکره برخوردارند، روابط خود را به...
-
درباره مدیریت فروش خوب چه می دانید؟
دوشنبه 4 مهر 1401 09:02
یک مدیر فروش خوب باید ویزگی های خاصی داشته باشد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم: یک مدیر فروش خوب باید بتواند رابطه خوبی با اعضای سازمان فروش برقرار کند و توانایی برقراری ارتباط موثر با آن ها را داشته باشد--- یکی دیگر از خصوصیات یک مدیر فروش داشتن صداقت در کلام و رفتار است یک مدیر فروش خوب باید بتواند خواسته اش را...
-
ضرورت هدف گذاری برای مذاکره
سهشنبه 22 شهریور 1401 12:47
یکی از اصول و فنون مذاکره هدفگذاری است. چند روز قبل از حضور در جلسات مذاکره، به این فکر کنید که واقعا هدف شما از حضور در جلسه چیست؟ راهکارها و هدفهایتان را با خود بررسی کنید و ببینید این مذاکره در پیشبرد اهداف شما چقدر موثر خواهد بود دقیقا کدامیک از اهداف درون سازمانی یا برون سازمانی شما در این مذاکره محقق میشود؟...