یک مدیر موفق همراه به فکر ارتقای دانش مدیریتی خود هست. قطعا شرکت در دوره های آموزش مدیریت مانند mba، فروش، منابع انسانی، مذاکره و... اثر مثبتی خواهد داشت. در این پست به مزایای شرکت در دوره اصول و فنون مذاکره و ارتقای دانش مذاکره برای مدیران می پر دازیم
افرادی که از مهارت مذاکره برخوردارند، روابط خود را به گونهای مدیریت میکنند تا سوءتفاهمات و درگیریها به حداقل برسد. همچنین در محیط کاری میتوانند درخواستهای خود را بیان کنند و روابط سالمتری با همکاران خود بسازند. این روابط سالم و قدرت بیانِ نیازها به دور از ایجاد سوءتفاهم و حفظ منافع بهصورت مستقیم بر آرامش افراد تاثیر خواهد گذاشت.
در واقع مدیریت با مذاکره خوب است که تکمیل میشود؛ زیرا مدیری که اصول مذاکره را بهدرستی به کار گیرد، میتواند بیشترین سود را برای کسب و کار خویش به ارمغان بیاورد. برای مثال مدیری را در نظر بگیرید که در هنگام مذاکره نمیتواند احساساتش را کنترل کرده و بیش از حد عصبانی میشود. ناآشنایی چنین مدیری با مهارت مذاکره نهتنها سودآوری برای سازمان نخواهند داشت؛ بلکه باعث ضرر و زیان مضاعف نیز خواهند شد.